Op basis van een aantal criteria besluit je om wel of niet in zee te gaan met een
prospect.
Maar wat als je begint te twijfelen aan een bedrijf waarmee je al enkele jaren zaken
doet. Sinds een een paar maanden geleden begin je intuitief toch wat te twijfelen….
Hieronder een overzicht met enkel aandachtspuntjes om deze klant iets aandachtiger
op te volgen.
1
Verandering in bestel gedrag
In plaats van regelmatige bestellingen te plaatsen, begint deze klant bij vlagen te bestellen.
2
Verandering in personeel
Terwijl je al lange tijd met dezelfde contactpersonen kon samenwerken, merk je dat er nu regelmatig nieuwe namen opduiken.
3
Contactpersonen zijn moeilijker te bereiken
Je merkt dat je vaste contactpersonen niet meer zo snel op je berichten antwoorden. Het wordt ook moeilijker om hen rechtstreeks te bellen omdat je vanaf nu nog eerst via een receptioniste of secretaresse moet, die je telefoontjes tegenhoudt.
4
Aantal klachten neemt toe!
Deze sinds lange tijd tevreden klant begint meer en meer te klagen, zonder duidelijke redenen.
5
Betalingstermijnen worden langer
Correcte klanten betalen iets minder stipt en ook de klanten die altijd “een beetje” te laat betaalden, betalen nu nog later.
6
Kredietlimieten worden overschreden